Sidor

onsdag 31 augusti 2011

Monsterrace i Dals-Ed

I helgen som var så var det dags att köra dom 2 sista deltävlingarna i Nordiska monsterracecupen. Bägge dagarna flöt på bra men missade en kvalrepa på lördagen pga att elfläkten inte ville starta. Under finalerna på lördagen kördes det matchrace pga att endast 3st bilar var hela och där vann jag alla mina heat och fick ta emot första pris. På söndagen var jag precis som på lördagen kvaletta men pga mkt regn under natten så hade förhållandet på banan försämrats en hel del. Finalerna kördes som vanlig stege och jag var i final mot Thomas Hansson. Efter halva repan rasade troligtvis kronhjul och pinjong så resten av banan fick avverkas med bakhjulsdrift och med lite flyt och bra laddning så höll jag Thomas bakom mig och fick stiga upp överst på pallen igen. Säsongen kan summeras med att jag varit kvaletta och vunnit alla tävlingar. Jag får hoppas på hårdare motstånd nästa år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar