Sidor

onsdag 5 september 2012

Monsterace 2012

Lite dåligt med uppdateringar i år men nu kommer en för hela säsongen.

Skien, Norge:
Säsongen började med tävling i Skien.
Joakim körde mycket bra på den snabba banan och vann bägge dagarna och jag kom tvåa bägge dagarna.

Tingsryd:
Dags för hemmatävling med lite omgjord bana med bla. Ett dubbelhopp. Tävlingen gick bra men Joakim körde snabbare än mig så jag fick ge mig på en rövare och försökte ta dubbelhoppet i ett hopp för att spara tid. Det lyckades perfekt och jag kunde ta dubbelseger.

Ed:
Dags för sista tävlingen för året.
Banans start var ändrad men resten var likadant som tidigare. Som vanligt hade det regnat och banan blev svårkörd. Särskilt högerbanan var riktigt tuff att komma igenom men med lite tur och en del skicklighet så lyckades jag med nöd och näppe hålla Joakim bakom mig och tog ännu en dubbelseger.
Resultat smallsize 2012
1:a Jonas Engberg, Calvinator
2:a Joakim Knudsen, Termination
3:a Espen Løken, Black Adder
4:a Christian Thorell, Suzuki

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar